ساماندهی و استحکام‌بخشی تیمچه امیر بازار تبریز 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ساماندهی و استحکام بخشی تیمچه امیر بازار تاریخی و مسقف تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حمزه زاده  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: به دنبال اهداف صیانتی و حفاظتی از مجموعه بازار جهانی تبریز، مرمت و سامان دهی نقاط در معرض آسیب بازار تاریخی تبریز در دستور کار میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

او با بیان اینکه مرمت بخش‌های در معرض آسیب و نیازمند استحکام‌بخشی تیمچه امیر بازار جهانی تبریز به طور مستمر در حال اجرا است، اظهار کرد: با توجه به اینکه گنبد و دیوار‌های تیمچه امیر دچار فرسودگی شده و نیازمند رسیدگی و استحکام‌بخشی بود، عملیات پاکسازی دیوار، طاق‌ها و گنبد، بندکشی مجدد نقاط مورد نیاز، تعمیر و بازسازی پایه‌ها، ازاره‌های سنگی، طاق‌ها و رسم بندی‌ها با مشارکت مستمر و قابل‌تقدیر اصناف و کسبه محترم این تیمچه در حال اجرا است.

حمزه زاده ادامه داد: در ادامه عملیات ساماندهی تیمچه امیر بازار جهانی تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی اقداماتی نظیر تعمیر درب اصلی تیمچه، تامین مصالح مور دنیاز و احیای نورگیر‌های سقف را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار